Contact Us

Καλέστε μας

Τηλέφ.: (215) 5300749
Κινητό : 6977411017
lastwork

Για Επιχειρήσεις

Ενημέρωση για ΚΦΑΣ
A A A
ΠΟΛ.1177/17.7.2013
Άμεση προώθηση εργασιών για την ικανοποίηση αιτήσεων επιστροφής ΦΠΑ

Αθήνα, 17.07.2013

ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑ
ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΩΝ
ΓΕΝΙΚΗ ΓΡΑΜΜΑΤΕΙΑ ΔΗΜΟΣΙΩΝ ΕΣΟΔΩΝ
ΓΕΝΙΚΗ ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΦΟΡΟΛΟΓΙΑΣ
14η Δ/ΝΣΗ ΦΠΑ
ΤΜΗΜΑ Α΄

Ταχ. Δ/νση : Σίνα 2-4
Ταχ. Κώδικας : 106 72 ΑΘΗΝΑ
Πληροφορίες : Γ. Αναγνωστόπουλος
Τηλέφωνο : 210- 3645615
Fax : 210- 3645413
e-mail : Αυτή η διεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου προστατεύεται από τους αυτοματισμούς αποστολέων ανεπιθύμητων μηνυμάτων. Χρειάζεται να ενεργοποιήσετε τη JavaScript για να μπορέσετε να τη δείτε.

ΠΟΛ 1177/2013

Θέμα: «Άμεση προώθηση εργασιών για την ικανοποίηση αιτήσεων επιστροφής ΦΠΑ».


1. Με τις ΑΥΟ ΠΟΛ.1090/2.4.2012 και ΠΟΛ.1067/3.4.2013 καθιερώθηκε νέα διαδικασία επιστροφής πιστωτικού υπολοίπου ΦΠΑ. Ειδικότερα οι αιτήσεις επιστροφής επεξεργάζονται κεντρικά με βάση σύστημα ανάλυσης κινδύνου και αποστέλλονται κάθε μήνα στις Δ.Ο.Υ. αρχεία αιτήσεων οι οποίες θα πρέπει να διεκπεραιωθούν χωρίς έλεγχο και αιτήσεων για τις οποίες απαιτείται έλεγχος πριν την επιστροφή. Με τις εγκυκλίους μας Δ14Α 1049953 ΕΞ 20.3.2013 και ΠΟΛ.1082/18.4.2013, δόθηκαν σαφείς οδηγίες για την υλοποίηση της εν λόγω διαδικασίας με στόχο την έγκαιρη ολοκλήρωση της διαδικασίας και την απόδοση των οφειλόμενων ποσών στους δικαιούχους υποκείμενους στο φόρο, προσδιορίζοντας δεσμευτικές προθεσμίες για κάθε κατηγορία αιτήσεων επιστροφής.

2. Παρότι η νέα διαδικασία τέθηκε σε εφαρμογή από 20.3.2013, παρατηρείται σημαντική καθυστέρηση από ορισμένες Δ.Ο.Υ., με συνέπεια να παραμένουν σε εκκρεμότητα αιτήσεις για πολύ μεγάλο χρονικό διάστημα. Λόγω μνημονιακής υποχρέωσης, τα στοιχεία των εκκρεμών αιτήσεων επιστροφής δημοσιοποιούνται στην ιστοσελίδα του Υπουργείου Οικονομικών, σε εβδομαδιαία βάση, με κατάταξη των Δ.Ο.Υ. ανάλογα με το μέσο χρόνο αναμονής αιτήσεων επιστροφής για τις οποίες δεν έχει πραγματοποιηθεί η εκταμίευση του ποσού επιστροφής. Η εμφάνιση σημαντικών καθυστερήσεων δεν ενισχύει την αξιοπιστία του Δημοσίου έναντι των επιχειρήσεων, λαμβάνοντας υπόψη ότι στην αντίθετη περίπτωση, όπου δηλαδή οι επιχειρήσεις υποχρεούνται σε καταβολή φόρου, επιβάλλονται κυρώσεις σε περίπτωση μη εμπρόθεσμης εκπλήρωσης των υποχρεώσεών τους.

3. Αναγνωρίζουμε ενδεχόμενα προβλήματα που αντιμετωπίζουν οι Δ.Ο.Υ., όπως έλλειψη προσωπικού, τεχνικά προβλήματα από την αναδιοργάνωση των Υπηρεσιών και την ανακατανομή αρμοδιοτήτων, όμως για την εμπέδωση εμπιστοσύνης μεταξύ των Υπηρεσιών μας και τις επιχειρήσεις, πρέπει να τηρούνται οι προβλεπόμενες διαδικασίες.

4. Για το σκοπό αυτό, οι Δ.Ο.Υ. πρέπει άμεσα να διεκπεραιώσουν αιτήσεις επιστροφής με χρόνο αναμονής από την υποβολή τους πάνω από 120 ημέρες. Από 1-9-2013 και εφεξής πρέπει να διεκπεραιώνονται κατά προτεραιότητα οι αιτήσεις με χρόνο αναμονής πάνω από 90 ημέρες, λαμβάνοντας υπόψη ότι σύμφωνα με προωθούμενη νομοθετική ρύθμιση μετά το χρόνο αυτό η επιστροφή θα επιβαρύνεται με τόκο εκπρόθεσμης επιστροφής από το δημόσιο, για το οποίο υπάρχει ευθύνη του υπαλλήλου και της Δ.Ο.Υ..

5. Για την υλοποίηση των ανωτέρω, επισημαίνουμε τα εξής:

- Αιτήσεις επιστροφής που περιλαμβάνονται στο αρχείο για επιστροφή χωρίς έλεγχο και εφόσον ο Προϊστάμενος Δ.Ο.Υ. δεν έχει στοιχεία που υπαγορεύουν τον έλεγχο, δεν απαιτούν σημαντικό χρόνο για την ολοκλήρωσή τους (εκταμίευση).

- Αιτήσεις επιστροφής που περιλαμβάνονται στο αρχείο για επιστροφή μετά από έλεγχο, ο προσωρινός έλεγχος θα πρέπει να ολοκληρώνεται σε σύντομο χρονικό διάστημα, τουλάχιστον για το σημαντικότερο αριθμό αυτών. Μεγαλύτερος χρόνος, λογικά, απαιτείται για μικρό αριθμό υποθέσεων και εφόσον υπάρχουν συγκεκριμένοι λόγοι.

6. Σε κάθε περίπτωση, η επιστροφή που αφορά εξαγωγικές επιχειρήσεις θα προηγείται των λοιπών αιτήσεων.

7. Οι αρμόδιοι επιθεωρητές οφείλουν να παρακολουθούν συστηματικά την υλοποίηση των ανωτέρω από τις Δ.Ο.Υ. αρμοδιότητάς τους. Σε περίπτωση ανυπέρβλητων προβλημάτων, οφείλουν να ενημερώνουν την Υπηρεσία μας, σχετικά. Επίσης οφείλουν να διαπιστώνουν εάν το σύνολο των αιτήσεων που υποβάλλονται καταχωρούνται άμεσα στο σύστημα TAXIS και σε αντίθετη περίπτωση να φροντίσουν για την καταχώρηση αυτή, προκειμένου να υπάρχει ορθή πληροφόρηση της Κεντρικής Υπηρεσίας για τις υφιστάμενες εκκρεμότητες επιστροφής.



Ακριβές Αντίγραφο
Ο Προϊστάμενος της Γραμματείας

Ο Γενικός Γραμματέας Δημοσίων Εσόδων
Χ. Θεοχάρης
call taxspirit
Καλέστε μας για ραντεβού215 5300 749
email taxspirit
Στείλτε μας e-mailinfo@taxspirit.gr
find taxspirit address
Επισκεφθείτε μας στο κέντρο της Αθήνας Ελ.Βενιζέλου 65 - Αθήνα  10564 - Ρήγα Φεραίου 41 Πετρούπολη 13231